De Carver S+ wint de Best Micro Mobility EV award

Op 24 november werden de winnaars bekendgemaakt door Robert Llewellyn tijdens de eerste Fully Charged AWARDS, powered by myenergi voor een groot publiek van marktleiders in het indrukwekkende auditorium van de RAI in Amsterdam. Behalve Carver vielen ook de merken VW, Porsche, MG, Fiat en Tesla in de prijzen.

Carver_S+_Best_Micro.png
  • png

De genomineerden werden geselecteerd na een grootschalige enquête onder het Fully Charged SHOW publiek. Daarna werden de eerste kandidaten geselecteerd door het team zelf en een panel van 15 energie- en transportdeskundigen, voordat uiteindelijk de finalisten in elke categorie werden gekozen.

De laatste ronde was de online stemronde, deze ging van start op 9 november t/m 16 november en trok enkele duizenden bestuurders van elektrische voertuigen. Zij brachten hun stem uit op de finalisten in de 15 categorieën van de eerste consumentenkeuze awards voor schone energie en elektrische voertuigen.

Carver's General Manager, Giel Franken reageert verheugd op de award: "Dit is een bevestiging dat niet alleen wij vinden dat het tijd is om uit onze SUV's te stappen en in het juiste formaat compacte voertuigen te stappen om de energietransitie te ondersteunen. Onze klanten en andere stemmers zijn het erover eens dat de Carver de beste en meest efficiënte oplossing is om je in de stad te verplaatsen. Onze motivatie groeit hierdoor enorm om door te gaan met het uitbouwen van ons distributienetwerk in Europa en bij te dragen aan het groeiende segment van de microauto's."

Fully_charged_2.png
  • png

Winnaars per categorie:

Best Large-Scale Energy Project – Eden Project by Eden Geothermal
Best Energy Supplier – Octopus Energy
Best Home Energy Project – Kensa ‘Heat the Streets’
Best Micro Mobility EV – Carver S+
Best Commercial EV – VW ID. Buzz Cargo
Best Large-Scale EV – Ampere, Norwegian Electric Ferries
Best EV Charging Network – Tesla Supercharger Network
Best Innovative EV Manufacturer – Tesla
Best Sustainable EV Manufacturer – Polestar
Best Small EV (less than 1600kg unladen) – Fiat 500e
Best Energy Efficient EV – Tesla Model 3 Long Range
Best EV >60,000 Euros – Porsche Taycan
Best EV >50,000 (<60,000) Euros – Tesla Model Y
Best EV >40,000 (<50,000) Euros – Tesla Model 3
Best EV <40,000 Euros – MG4

Dan Caesar, CEO van Fully Charged, is blij met het succes:

"Wauw, wat een avond! We zijn overdonderd door de grote steun die we hebben ontvangen voor onze allereerste Fully Charged AWARDS. Dit was de eerste consumentenprijs voor schone energie en elektrische voertuigen en we willen iedereen bedanken die de tijd heeft genomen om te stemmen en ons te helpen de winnaars te kiezen. We feliciteren al onze genomineerden en de winnaars en kijken nu al uit naar de awards van 2024!".

Medeoprichter van myenergi, Jordan Brompton, voegt toe:

"De 2023 Fully Charged AWARDS was een geweldig evenement. Het samenbrengen van leiders en pioniers op het gebied van elektrische mobiliteit was de perfecte gelegenheid om niet alleen de voortgang van de EV-transitie te vieren, maar ook de versnelling van hernieuwbare energiebronnen en de slimme huizen van de toekomst. Ik wil graag mijn persoonlijke felicitaties overbrengen aan de winnaars - zij vertegenwoordigen de ongekende innovatie, investeringen en technologische vooruitgang in de hele industrie, die ons allemaal op weg helpen naar een betere toekomst."

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Speciaal voor media biedt Carver de mogelijkheid om de verschillende Carver modellen te lenen en te testen. Hiervoor en voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Linda Nuber Baron, Marketing & Communications

E: marketing@carver.earth

T +31 (0)851302484

Over Carver

Carver is een Nederlandse producent van elektrische Microcars en is gevestigd in Leeuwarden (hoofdkantoor) en in ’s-Gravendeel (ontwikkelcentrum). De unieke en gepatenteerde kanteltechnologie stelt Carver in staat om smalle voertuigen te ontwikkelen. Zo wordt het comfort van een auto met de wendbaarheid van een twee-wieler gecombineerd. Carvers zijn onder meer de oplossing voor stedelijke gebieden waar men zich efficiënt en duurzaam wil kunnen voortbewegen. De Carver is in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar en kan een bereik hebben tot 130 kilometer en een maximumsnelheid van 45 of 80 kilometer per uur. De belangrijkste afzetmarkten voor de Carver en de Carver Cargo is Europa.

Over Carver

The first spark
Every revolution starts with an insight and ours goes back to the nineties. The Dutch entrepreneur Anton van den Brink found himself stuck in a traffic jam in Paris. While sitting there watching the cars clogging the road he asked himself: Do we really need 2 tons of steel to get from A to B?

Less car more space
From then on Anton started to dream about a vehicle half the size and weight of a car. He envisioned a smart set of wheels with all the qualities of conventional vehicles without the downsides. It needed to be slim, fast, agile, comfortable, safe and very easy to handle.

Uniting incompatible worlds
Soon after this, a team of Dutch engineers, led by Chris van den Brink and his right-hand Harry Kroonen both aeronautical engineers, started to craft a narrow enclosed three wheeler. They challenged themselves to bring together the comfort and safety of a car with the agility and ease of a scooter.

The challenge
The big challenge of crafting an enclosed narrow vehicle (ENV) is to prevent it from toppling over when cornering. And since you’re driving in a closed cabin, you can’t use your feet for securing stability. The vehicle therefore had to balance independently.

The fix
After years of experimenting, the Carver-team discovered a magic fix: the Dynamic Vehicle Control (DVC™). This active tilting device couples the tilt angle of the vehicle directly to your driving behaviour. A smart and safe solution that sparks the sensation of flying the road.

Collectors item
The Carver One, a showcase for the DVC technology, was launched in 2003. It had a turbo charged 660 cc four-cylinder combustion engine and a top speed of 185 km/h. Despite raving reviews, it was far ahead of its time. Today it’s an exclusive collector’s item , more rare than a Porsche 918 Spyder.

Top Gear
In 2003 Top Gear got their hands on the Carver One. They immediately declared it ‘the best gadget of them all’. Jeremy Clarkson even claimed that he ‘never had so much fun in a car’. Except that it wasn’t a car, it was a Carver. The start of a mobility revolution.

Next generation
A new version of the Carver has been created. An electrically powered, smaller, smarter and way more affordable vehicle than the Carver One. Engineered to be the ultimate future-proof solution to the urban mobility needs of this generation.

Ontvang het laatste Carver nieuws via RSS.